Jak ewoluowało oprogramowanie do analityki internetowej

PLOUG - programowanie, Java, HTM

Jak ewoluowało oprogramowanie do analityki internetowej

ewolucja marketingu

Internet zapewnia nieograniczone możliwości rozwoju dla małych i średnich firm, organizacji sektora publicznego jak i dużych korporacji. Ruch sieciowy jest kołem zamachowym całego światowego wzrostu gospodarczego. Jednakże w dzisiejszych czasach stworzenie wspaniałej strony internetowej nie wystarczy już, żeby osiągnąć gigantyczny sukces, gdyż także i w Internecie działa prawo podaży i popytu. Konkurencja w Internecie jest już naprawdę duża i widać także w świecie e-commerce oznaki nasycenia rynku. Innymi słowy, duzi gracze stają się jeszcze silniejsi lub tak jak w czasie obecnego kryzysu pandemicznego przeżywają problemy z uzyskaniem ponadprzeciętnych zysków tak jak w przypadku działania każdej firmy małej czy średniej.

Jak zatem poradzić sobie z kryzysową sytuacją w Twojej firmie, jeżeli dotąd nie korzystała z internetowych kanałów sprzedaży. Najprostszym rozwiązaniem tego problemu powinno być dla Ciebie najszybsze przeniesienie działalności biznesowej do Internetu. Jeżeli masz już stronę internetową, na której zaprezentowałeś swoją ofertę użytkownikom Internetu to musisz wiedzieć, że będziesz potrzebować poznać wiele metod, które pozwolą Ci skutecznie prowadzić Twój internetowy biznes. Najważniejszą z tych metod jest wdrożenie w firmie oprogramowania do analityki internetowej. Zapewnia ono Twojemu biznesowi dostęp do podstawowych metod zarządzania Twoim biznesem online. Głównym celem wynalezienia takiego oprogramowania było uświadomienie właścicielom stron internetowych, jak istotna jest treść witryny dla użytkownika. Ten wgląd był niezbędny do zbudowania odpowiedniej treści i ewentualnej promocji.

Poniższy opis pokaże Tobie, jak programy do analityki internetowej przekształciły się z prostego narzędzia statystycznego w oprogramowanie z wieloma funkcjami marketingowymi, planistycznymi i raportowymi. Jeśli nadal Twój biznes działa na pierwszym etapie ewolucji, to teraz jest twój czas, aby zmienić go na lepszy model, internetowy, gdyż masz bardzo dużo powodów aby z ufnością patrzeć w przyszłość. Szukając właściwego rozwiązania dla siebie w kontekście analityki internetowej masz możliwość korzystać z wielu darmowych rozwiązań oraz wersji próbnych. Wiele z nich oferuje swojego usługi na licencji freemium. Jednakże przykład największych firm i Twoja chęć zabłyśnięcia w branży e-commerce powinna skłonić Cię do inwestycji w płatne rozwiązania. Zawsze jest to opłacalne i warto w tym kontekście rozważyć kilka kwestii.

Sponsor poradnika!

Poniżej przedstawiam Ci rozwój narzędzi do analityki internetowej, tak abyś rozumiał w jaki sposób narzędzia te rozwijały się wraz z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez właścicieli stron internetowych. Jednakże warto jest żebyś uzmysłowił sobie te etapy jako warstwy, które składają się na strukturę budowy tego oprogramowania i każdy etap jest również obecny we współczesnych rozwiązaniach. Dla Twojego sukcesu w Internecie ważne jest zrozumienie każdego etapu i jego istotności dla rozwoju Twojego biznesu w Internecie:

Etap 1: To były powolne dni, kiedy ludzie mieli czas na przeczytanie całej witryny internetowej przed otwarciem kolejnej. Szybkość Internetu również była wolniejsza. Ludzie widzieli dziennik serwera, ponieważ ten ostatni służył do rejestrowania użytkowników odwiedzających Twoją witrynę. Przeglądarka użytkownika wysłała żądanie HTTP do przeglądarki właściciela, które zostało zapisane w dzienniku serwera. Nazywano je oprogramowaniem do analizy dzienników. Niektóre z nich były również wyposażone w programy, które potrafiły odróżnić rejestratora botów od odwiedzającego stronę człowieka.

Etap 2: Pod koniec lat 90. opracowano liczniki odwiedzin. To narzędzie po prostu podawało całkowitą liczbę odwiedzających daną stronę lub całą witrynę. Wraz z licznikami trafień wymyślono także usługi do interpretacji tych danych. Obecnie oprogramowanie bazujące na tych prostych licznikach może być gromadzić, przechowywać i interpretować informacje zbierane przez skrypty zainstalowane na stronie. Obecnie liczniki trafień są uważane za bardzo prymitywną formę analityki internetowej, jednak ich rozbudowane wersje stały się podstawą do tworzenia obecnych narzędzi analityki internetowej.

Etap 3: Wprowadzono analizę opartą na tagach. Po prostu wstawiasz skrypt lub kod na każdej stronie swojej witryny. Gdy odwiedzający wejdzie na tą stronę, będziesz mógł zobaczyć, które sekcje odwiedza, jakie zapytania wpisuje w wbudowaną wyszukiwarkę i wiele więcej. Położyło to również podwaliny pod współczesną analitykę internetową.

Etap 4: Oprogramowanie do analityki internetowej zaczęło mierzyć strumień kliknięć. W pierwszych wersjach narzędzie to dostarczało bardzo podstawowych informacji o ruchu w sieci, takich jak liczba wyświetleń, czas spędzony na stronie przypadający na jednego użytkownika i współczynniki odrzuceń. Na tym etapie pojawiają się takie narzędzia jak Google Analytics.

Współczesność: Dziś Internet został w dużym stopniu skomercjalizowany. Małe, średnie i duże korporacje, sektor publiczny i rządowy, szkoły i uczelnie, celebryci, każdy ma własną stronę internetową. Oprogramowanie do analityki internetowej ma teraz możliwość dostarczania bezpośrednich rozwiązań dotyczących generowania większego ruchu internetowego poprzez analizę różnych wskaźników. Obejmuje ono funkcje, takie jak wbudowane zarządzanie tagami, elastyczne zarządzanie interfejsami API, konfigurowalne pulpity nawigacyjne, wskaźniki mediów społecznościowych i wiele innych. Proste rozwiązania ewoluowały w rozwiązanie e-commerce, które możesz wykorzystać do osiągnięcia wzrostu sprzedaży swoich produktów i usług. Warto jest zapoznać się z nimi i sukcesywnie stosować je w swojej firmie.